14 Kasım 2019 Perşembe


Dante ve Virgil Cehennemde







Klasik Bouguereau eserlerini bilen bilir. Romantizm akımının eşsiz eserlerini üreten Bouguereau, Dante ve Virgil Cehennemde tablosu ile sınırlarını aşmıştır. Aslında Bouguereau’nun bu eseri yaratmasındaki temel sebeplerinden biri romantik eserlerle istediği başarıyı elde edememiş olmasıdır. Bouguereau, henüz daha 23 yaşındayken ve sanat okulundan yeni çıkmış genç bir ressamken sergilediği Ölüm Karşısındaki Eşitlik eseriyle 1848’de katıldığı Roma Ödülü’nü (Prix de Rome) kazanamamıştır. Diğer bir sebebi ise 1848 yılında resmettiği Ölüm Karşısındaki Eşitlik (Equality Before Death) eserinin ötesine geçmek istemesidir.










Paris’te bulunan Orsay Müzesi’nde sergilenen Dante ve Virgil Cehennemde tablosu 1850 yılında resmedilmiş olup dönem olarak 19. yüzyıla aittir ve akım olarak Akademizm’e aittir.
Bouguereau, tablonun adından da tahmin edebileceğiniz gibi eserin konusunu Dante Alighieri’nin eşsiz eseri olan İlahi Komedya’dan almıştır. İlahi Komedya’da Cehennem, Araf ve Cennette 7 gün sürecek gezintiye çıkan Dante’nin hikayesi anlatılır. Bu eserde de gördüğümüz gibi Dante’nin Cehennem’deki bir günü anlatılır.





Tablonun hikayesine gelecek olursak, eserde dokuz katlı Cehennem’in en derinlerinde bulunan sekizinci katı resmedilir. Sahtekar ve ikiyüzlü insanların cezalandırıldığı bu katta insanlar birbirlerine saldırmaktadır. Eserde Dante ve Virgil, bu günahkar ve saldırgan insanların tam ortasında durup iki insanın birbirine saldırmasına şahit olur. Bu insanlardan biri Tanrı karşıtı olan simyacı Capocchio’dur. Onu boynundan ısıran Gianni ise sahtekarlıkla miras sahibi olmuş biridir.




Bouguereau’nun bu tabloda şiddeti ve ondan doğan korkuyla acıyı tüm çıplaklığıyla resmedebilmiştir. Ön plandaki iki karakterde de gördüğümüz abartılı kaslar, zıt düşen gölgeler ve pozlar sanatçının kendini aştığının bir göstergesidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder